Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Cesta dítěte z vlastní do pěstounské rodiny - Náhradní rodinná péče v České republice
Kellnerová, Eva ; Čabanová, Bohumila (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Diplomová práce "Cesta dítěte z vlastní do pěstounské rodiny - Náhradní rodinná péče v České republice" se zabývá problematikou náhradní rodinné péče se zaměřením na pěstounskou péči. Je brána v potaz také ústavní výchova, neboť i ta je jednou z možností umístění dítěte mimo vlastní rodinu. Ústavní výchova by ovšem měla představovat krajní řešení, neboť prioritou a v zájmu dítěte je, aby vyrůstalo v rodinném prostředí. Česká republika je ze strany mezinárodních organizací dlouhodobě kritizována za příliš vysoký počet dětí vyrůstajících v ústavech a za nedodržování práv vyplývajících z Úmluvy o právech dítěte. V této souvislosti je aktuálně diskutovaným tématem v České republice pěstounská péče s úvahami nad případným zavedením profesionální pěstounské péče. Kritiky však nezůstává ušetřen ani současný model pěstounské péče. Řešením pro současný systém péče o děti bez rodinného zázemí je zavedení profesionální pěstounské péče, která umožňuje dětem, které nemohou vyrůstat ve své biologické rodině a nejsou z právních či faktických důvodů vhodné pro osvojení, vyrůstat v rodinném prostředí. Pozornost je věnována zahraničním zkušenostem se zvláštním důrazem na institut profesionální rodiny, který již několik let funguje na Slovensku a může být i dobrým příkladem pro Českou republiku.
Syndrom zavrženého rodiče
Jánošíková, Kristina ; Čihánková, Ivana (vedoucí práce) ; Klimešová, Anna (oponent)
Tématem bakalářské práce je syndrom zavrženého rodiče a jeho vliv na vývoj dítěte. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmu syndromu zavrženého rodiče, jeho diagnostikou, důvody a motivací vzniku a způsoby jeho prohlubování. Zaměřuje se na vliv syndromu na dítě a jeho důsledky při přetrhání vazby s rodičem. Dále popisuje deformaci emocionálního a psychosociálního vývoje vzhledem k syndromu zavrženého rodiče, seznamuje s psychickým týráním dítěte a jeho zanedbáváním. Stručně popisuje legislativní zakotvení dané problematiky v mezinárodní a vnitrostátní rovině. V závěru teoretické části se zabývá postupy při řešení syndromu zavrženého rodiče. Praktická část se skládá ze tří kazuistik pořízených na základě analýzy dokumentů a vlastního pozorování. Závěr práce je zaměřen na porovnání teorie z odborné literatury s reálným průběhem případů syndromu zavrženého rodiče.
Participace v nestátních neziskových organizacích dětí a mládeže
VELÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá participací v nestátních neziskových organizacích dětí a mládeže. Konkrétně je zaměřena na možnosti a uplatňování participace ve dvou největších občanských sdruženích v České republice - v Junáku a Pionýru. V první části práce je vysvětlen pojem participace, objasněna její východiska, ze kterých čerpá a o která se opírá. Je zde uvedeno základní dělení participace a zmíněna potřeba výchovy jedince ke každodenní participaci. Součástí zkoumané problematiky je neziskový sektor, a proto se druhá část práce zabývá charakteristikou nestátních neziskových organizací a nastiňuje možnosti využití participace v této oblasti. O možnostech a realizaci participace v Junáku a Pionýru pojednává třetí část práce. Na základě analýzy vybraných dokumentů obou organizací je zkoumání zaměřeno na fenomén participace v základních jednotkách těchto organizací a jejich participace na životě společnosti. Zjištěné poznatky jsou vyhodnoceny a vzájemně porovnány.
Úroveň právního vědomí žáků vybraných škol v okrese Tábor ve vztahu k Úmluvě o právech dítěte.
STEHLÍKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou dětských práv a jejich znalostí u žáků středních škol. Cílem praktické části bylo zjistit, jakými znalostmi vztahujícími se k Úmluvě o právech dítěte disponují žáci vybraných středních škol, a to nejen co se týče samostatné existence základního právního dokumentu v oblasti dětských práv, ale i obsahu tohoto dokumentu. Výsledky výzkumu, provedeného na vybraných středních školách v okrese Tábor, potvrdily, že celková úroveň povědomí žáků o vlastních právech a jejich obsahu není uspokojivá. I s ohledem na naplňování čl. 42 Úmluvy o právech dítěte je proto třeba zaměřit úsilí především na zvýšení informovanosti a znalostí široké veřejnosti ohledně dětských práv, a to jak mezi dospělými, tak pochopitelně i mezi dětmi. Zejména na dětech a mládeži záleží, zda a jak pochopí nejen svá práva, ale převezmou i odpovědnost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.